Share It

Prepaid4u

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH

Translate

Translate this page from Malaysian to the following language!

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

NuffNang

Sunday, June 10, 2012

"Lambat Sehari Maut Menanti" - Almy Nadia



6 Mei – Pelakon Almy Nadia bernasib baik kerana terselamat daripada penyakit apendiks tahap kritikal yang boleh meragut nyawanya.
"Penyakit apendiks itu sudah bernanah dan jika tidak dirawat dalam masa yang cepat ia akan menyebabkan jangkitan dan ada kemungkinan boleh membawa maut," ujar Almy yang mengalami kesakitan pada bahagian perut secara tiba-tiba pada 23 Mei lalu sehingga ditahan di wad Pusat Perubatan Kelana Jaya (KJMC) untuk pembedahan segera.
Menurut Almy, semuanya berlaku apabila dia secara tiba-tiba mengalami sakit perut yang teruk sehinggalah dia dikejarkan ke KJMC. Selepas pemeriksaan, doktor mendapati apendiks Almy sudah bernanah teruk.
"Saya juga berada di ambang maut kerana apendiks itu hampir pecah.Jika saya lewat sehari ke hospital pastinya maut menanti.
"Mujurlah semuanya sudah selamat dan kini saya beransur sembuh selepas hampir dua minggu pembedahan," ujarnya yang dipetik dari laman mStar Online.
Almy yang kini sedang menjalani proses berpantang selama tiga minggu turut menekankan aspek pemakanan selain perlu berhati-hati dengan pergerakannya memandangkan luka pembedahan agak teruk.
"Buat masa ini, saya berpantang daripada mengambil makanan pedas dan hanya memilih makanan berkhasiat. Paling penting, pergerakan harus dikawal lebih-lebih lagi orang seperti saya ini yang tidak reti duduk diam. "Pembedahan itu memang sakit dan buat saya trauma, tetapi kini ia beransur pulih. Walau sakit dan sukar mana sekalipun saya perlu meneruskan kerja kerana saya anak sulung yang perlu menyara keluarga di kampung," jelas Almy lagi.
Malah pelakon 'Edisi Khas 2012' ini menganggap segala musibah demi musibah yang menimpa dirinya sejak tahun lalu seperti sakit misteri, patah jari kaki, dugaan dalam percintaannya bersama pelakon Fizz Fairuz dan kini apendiks, disifatkannya sebagai satu dugaan Allah untuk menghapuskan dosa-dosa kecilnya selama ini.
Terbaru, Almy kini kembali bekerja dan baru saja memulakan penggambaran telefilem Hari Raya berjudul "Sebelum Raya" arahan Zulkifli M Said untuk tayangan di sebuah saluran televisyen.

No comments:

Post a Comment